24 / 7 Εξυπηρέτηση

Τέσσερις «μνηστήρες» για το αεροδρόμιο Καλαμάτας και έπονται τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια μέσα στο 2023.

Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου επιβεβαιώνει η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα ισχυρά σχήματα για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μεγάλο ενδιαφέρον από ισχυρούς παίκτες για την 40ετή παραχώρηση.

Συγκεκριμένα, στον σχετικό διαγωνισμό του Υπερταμείου για τη σχεδόν 40ετή παραχώρηση της υποδομής στην Καλαμάτα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν: κοινοπραξία της γαλλικής Egis Airport Operation με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur, κοινοπραξία της Fraport AG με την Delta Airport Investments (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου) και την Pileas SA (συμφερόντων του ομίλου Κωνσταντακόπουλου), κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports (σχήμα που αναπτύσσει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι στο Ηράκλειο Κρήτης) και, τέλος, κοινοπραξία της Mytilineos με την Corporation America Airports (CAAP).

Τα τέσσερα σχήματα διεκδικούν την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας. Η επιλογή των διαγωνιζομένων που θα περάσουν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023.

Εντός του πρώτου τριμήνου 2023 θα γίνει η επιλογή όσων περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλου (χρηματοοικονομικού, νομικού, τεχνικού – κυκλοφοριακού) και η υποβολή προσφορών έχει οριστεί για τις 6 Φεβρουαρίου 2023. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υπογραφή σύμβασης με τον σύμβουλο για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2023. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλορίζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις τόσο σε τερματικούς σταθμούς όσο και σε διαδρόμους, αλλά και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους.

ADVERTISING

Ωστόσο, το οικονομικό αντικείμενο των περισσοτέρων θεωρείται λίαν περιορισμένο. Αν εξαιρεθούν τα αεροδρόμια στην Καλαμάτα (που βγαίνει πρώτη και μόνη της σε διαγωνισμό), στην Πάρο, στη Νάξο και την Αλεξανδρούπολη, για τα υπόλοιπα υπάρχουν επιφυλάξεις κατά πόσο ακόμη και σε πλήρη ανάπτυξη μπορούν να στηρίξουν μεγάλα επενδυτικά προγράμματα. Για τον λόγο αυτό ο σύμβουλος που θα επιλέξει το Υπερταμείο θα πρέπει να αξιολογήσει κατά πόσον πρέπει να βγουν όλα μαζί σε διαγωνισμό ή σε επιμέρους ομάδες και κατά πόσον χρειάζεται να δοθούν κίνητρα (π.χ. φορολογικά, αδειοδοτικά και άλλα). Φυσικά, κρίσιμες θα είναι και οι αποφάσεις της κυβέρνησης. Οι πρώτες συζητήσεις που έγιναν για το ζήτημα αυτό παραπέμπουν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυξημένες πιθανότητες να βγουν σε έναν διαγωνισμό όλα τα υπόλοιπα προς παραχώρηση αεροδρόμια προκειμένου να εξασφαλιστεί πως θα γίνουν επενδύσεις σε όλα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπερταμείου την Πέμπτη, «ο διαγωνισμός για το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί το πρώτο πολύ μεγάλο βήμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων. Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αλλάξει άρδην την εικόνα της χώρας στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος είναι κρίσιμος για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και για την τουριστική ανάπτυξη».

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Συνεχίζοντας να το χρησιμοποιείτε, σημαίνει ότι συμφωνείτε με αυτό.